x تبلیغات
کانکس اداری

راهنمای خرید کانکس اداری دست دوم

کانکس اداری از جمله کاربری های کانکس پیش ساخته است که همیشه در بازار، خریداران و فروشندگان خود را دارند و به اصطلاح از بازار گرمی برخوردارند و البته مهمترین علت آن این است که کاربرد و کاربری کانکس های اداری متنوع بوده و مورد استفاده اکثریت مدیران پروژه‌ها، صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ و … می‌باشند.

 
کانکس های اداری، خود، کاربری‌های متعددی را شامل می‌شوند و برای مصارف گوناگون، طراحی و نام مخصوص به خود را دارند؛ از این روست که کانکس اداری مدیریتی، کانکس اداری مهندسی و … وجود دارند. انواع کانکس های اداری در بازار امروز، می تواند به صورت نو و دست دوم تهیه شود که هر کدام به نوبه خود دارای مزایا و معایبی نیز هست.
 
یکی از مهمترین عواملی که معمولاً خرید کانکس اداری دست دوم را توجیه می کند، قیمت آن است. در واقع با اینکه خرید کانکس دست دوم توصیه نمی شود، ولی مزیت بزرگ آن (یعنی قیمت کمتر) معمولاً بسیار مؤثر و غالب است.
 
خرید و فروش کانکس اداری دست دوم، امری بسیار حساس است؛ در حالیکه انواع کانکس اداری دست دوم با ویژگی‌های کمی و کیفی مختلف، به صورت آماده و با تحویل آنی و البته با قیمت کمتر نسبت به نمونه نوی آن، موجود است، اما آگاهی از سالم بودن کانکس، کیفیت طراحی و ساخت کانکس، مواد، مصالح، وسایل و متریال‌های بکار رفته دانشی فنی و تا حدودی گسترده نسبت به بازار صنعت را می طلبد که بسیاری از مشتریان کانکس های اداری دست دوم، از آن عاجزند و همین مسئله، امر خرید و فروش کانکس اداری دست دوم را بسیار حساس می کند.
 
مواقعی که بهتر است به سراغ کانکس اداری دست دوم برویم!
مشخصاً کانکس اداری دست دوم نسبت به نمونه نو آن از قیمت کمتر و در کل از هزینه تهیه کمتری برخوردار است. علاوه بر این تحویل و خرید کانکس دست دوم فوری و آنی است و نمونه نو آن ممکن است بر حسب سفارش یا ساخت آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. با این وجود همانطور که اشاره شد، کانکس دست دوم معایب بزرگی هم دارد و خرید آن بسیار حساس بوده و نیازمند دانش فنی کافی نسبت به انواع کانکس پیش ساخته نیز می باشد. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می توانید در این مواقع به سراغ تهیه کانکس اداری دست دوم بروید:
 
کانکس مورد نظر مشخصات و ویژگی‌های سفارشی (کمی یا کیفی) خاصی ندارد و اصطلاحاً به کانکس تیپ اداری بسیار نزدیک است یا اینکه ویژگی‌های کیفی کانکس برایتان مهم نیست. برای مثال بازار کانکس دست دوم مملو از کانکس‌های اداری دست دوم ۶ متری است که برای شما کار راه انداز است!
بودجه کافی برای تهیه کانکس اداری نو در اختیار ندارید. از آنجایی که تهیه کانکس های ساندویچ پانل و با جنس و کیفیت طراحی و ساخت خوب، قیمت متوسط رو به بالا دارند، گاهی می توان با هزینه کمتر و در حالی که بعضی مشخصات و ویژگی های کیفی برایتان مهم نباشد اقدام به تهیه کانکس اداری دست دوم نمود.
زمان کافی برای نصب کانکس اداری مورد نظر ندارید و از کارگاه تولید یا ساخت کانکس (یا محل تحویل کانکس) فاصله نسبتاً زیادی دارید. توضیح اینکه تهیه کانکس اداری نو به ویژه اگر با مشخصات سفارشی باشد، نیازمند زمانی برای طراحی و ساخت می باشد.
استفاده از کانکس اداری مورد نظر، برای مدت بسیار کوتاه  (حداکثر ۳ ماه) و یا جهت نصب در یک پروژه موقت ۱ ماهه یا ۲ ماهه باشد.
مواقعی که بهتر است به سراغ کانکس اداری دست دوم نرویم!
گاهی اوقات عواملی ما را به سوی خرید و تهیه کانکس اداری نو سوق می دهد و خرید کانکس اداری دست دوم در واقع امری پرریسک محسوب شده و حتی به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه نیست! کانکس های دست دوم با اینکه مزایایی دارند، اما در عین حال، معایب بزرگی هم دارند؛ بنابراین در ادامه مواردی را می آوریم که در این مواقع بهتر است به سراغ کانکس اداری دست دوم نروید و اقدام به خرید یا سفارش کانکس اداری نو نمایید:
 
کانکس مورد نظر از مشخصات و ویژگی‌های سفارشی (کمی یا کیفی) خاصی برخوردار است که در بازار کانکس دست دوم نایاب است؛ و یا اینکه ویژگی‌های کیفی کانکس بسیار مهم است. برای مثال: برای تهیه یک کانکس با ابعاد یا شکل خاص، همچنین کف‌سازی خاص و … می بایست اقدام به سفارش ساخت کانکس نمایید.
بودجه کافی و مناسب برای خرید یا سفارش کانکس اداری وجود دارد. در این صورت تهیه یک کانکس اداری نو حتی با ابعاد کمتر بهتر از تهیه کانکس دست دوم اداری با ابعاد بیشتر است. زیرا حداقل نسبت به سلامت کانکس مطمئن هستید.
زمان کافی برای طراحی و ساخت کانکس اداری در اختیار دارید و یا به کارگاه تولید یا ساخت (و یا محل تحویل) کانکس، نزدیک هستید.
استفاده از کانکس اداری مورد نظر، برای مدت حداقل ۱ سال و یا جهت نصب در یک پروژه برای مدت حداقل ۶ ماه باشد.
انواع کانکس اداری دست دوم بر حسب ابعاد
کانکس های اداری در بازار کانکس دست دوم، معمولاً ابعاد کوچک و متوسطی دارند و به ابعاد کانکس تیپ نزدیک ترند. از این رو برای خرید کانکس اداری با ابعاد بزرگ (و به ویژه چند-تکه یا متشکل از چندین واحد)، انتخاب بازار کانکس دست دوم گزینه مناسبی نیست و باید نسبت به سفارش ساخت آن اقدام نمود.
 
کانکس های اداری ۴ متری، ۶ متری و ۱۲ متری در بازار کانکس دست دوم بسیار معمول هستند. با این وجود تنوع ابعاد کانکس اداری در این بازار بسیار زیاد است، زیرا کانکس را می توان در هر ابعادی ساخت! خرید و فروش انواع کانکس اداری با ابعاد ۴×۲٫۵ ، ۴×۳ ، ۶×۲٫۵ ، ۶×۳ ، ۱۲×۳ و … مترمربع، در بازار کانکس های دست دوم، رایج تر می‌باشد.
 
انواع کانکس اداری دست دوم بر حسب جنس
کانکس های اداری دست دوم در بازار به دو دسته کلی کانکس اداری ورقی و کانکس اداری پانلی تقسیم بندی می شوند. کانکس های ورقی می توانند گالوانیزه یا عادی باشند اما عایق نیستند (یا کمتر عایق اند)، زودتر فرسوده می‌شوند و بالطبع هزینه تعمیرات و بازسازی بیبشتری دارند، اما ارزان از نوع پانلی هستند و البته همیشه مشتریان خود را نیز دارند. امروزه کانکس های ورقی را با پوشش‌های داخلی یا خارجی گوناگون تجهیز می نمایند تا ضمن تقویت عایق بودن آنها، نمای داخلی و خارجی را نیز شیک تر کند.
 
در مقابل، کانکس‌های پانلی از جنس ساندویچ پانل هستند، نسبت به صوت و حرارت کاملاً عایق بوده، ماندگاری و دوام بیشتری دارند و طبعاً دیرتر پوسیده و کهنه می شوند، همچنین نمای داخلی و خارجی شیکی داشته و در بسیاری از موارد نیازی به دکوراسیون خاصی نیز ندارند؛ اما نسبت به نوع ورقی، قیمت بیشتری دارند. با این وجود، امروزه بهترین نوع کانکسی هستند که برای استفاده توصیه می‌شوند.
 
دسته‌بندی‌های دیگری از انواع کانکس دست دوم اداری نیز وجود دارد که از میان آنها می‌توان به کانکس فایبرگلاس (یا کامپوزیتی)، کانکس بتنی و … نیز اشاره نمود که در بازار کمتر رایج هستند.
 
انواع کانکس اداری دست دوم بر حسب امکانات و تجهیزات
برای کانکس دست دوم با کاربری اداری می بایست صرف نظر از ابعاد، جنس و مشخصات کمی، به امکانات، تجهیزات و ویژگی های کیفی آن نیز توجه نمود. بعضی از کانکس‌ها با کاربری اداری، ساده به حساب می‌آیند و از امکانات حداقلی یک کانکس اداری برخوردارند؛ برای مثال: کانکس های اداری-کارگاهی (برای استقرار کارگران یک پروژه) نمونه ای از کانکس اداری ساده می باشد.
 
در مقابل بعضی از کانکس ها لوکس و شیک هستند و با کاربرد پذیرایی میهمانان VIP ، استقرار مدیران پروژه یا یک مجموعه و … مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال: انواع «کانکس لوکس اداری»، نمونه ای از کانکس هایی است که به عنوان محل استقرار مدیران و مهندسین یک پروژه یا اتاق جلسات و … برای یک پروژه یا مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند و به «کانکس اداری مدیریتی» و «کانکس اداری مهندسی» نیز شناخته می شوند.
 
امکانات و تجهیزاتی نظیر: تجهیزات سرمایش و گرمایش، انواع روشنایی های داخلی و خارجی، تجهیزات رایانه، شبکه و دوربین مدار بسته، واحدهای بهداشتی (انواع سرویس بهداشتی، حمام و …)، واحدهای آشپزخانه و تدارکات پذیرایی، اتاق کنترل و مانیتورینگ و … همگی از ویژگی هایی است که می تواند به نوبه خود نیز در قیمت و کیفیت کانکس دست دوم اداری مؤثر باشند.
 
انواع کانکس اداری دست دوم بر حسب کیفیت ساخت و ویژگی‌های کیفی
ویژگی های کیفی کانکس اداری از مرحله طراحی تا تحویل و نصب نهایی، در کیفیت کانکس، دوام و قیمت آن بسیار مؤثر است. برای مثال: نوع و کیفیت طراحی، کیفیت ساخت و خط تولید، برخورداری از کنترل کیفیت هنگام ساخت، کف‌سازی (که می تواند با پوشش سرامیک، استفاده از بتن، استفاده از ورق عرشه‌فولادی، انواع کفپوش، تخته و … یا ترکیبی از آنها نیز باشد)، کیفیت حمل و نقل کانکس اداری، نوع درب (UPVC، فلزی، ضد سرقت، برقی با ریموت کنترل و …) و پنجره (فلزی، UPVC، حفاظ دار یا بی حفاظ، برخورداری از شیشه دو یا چند-جداره و …)، دکوراسیون داخلی و نمای خارجی کانکس و … می توانند به نوبه خود در کیفیت و قیمت کانکس اداری دست دوم مؤثر و تعیین کننده باشند.
 
توصیه‌های نهایی!
فقط قیمت کانکس اداری تعیین کننده نیست! توصیه می شود که هیچ گاه برای خرید کانکس اداری دست دوم، سریعاً و تنها بر اساس قیمت آن تصمیم گیری نکنید. در هنگام خرید کانکس دست دوم اداری سعی کنید حتی المقدور قیمت نمونه نو آن کانکس را نیز استعلام نموده و با هم مقایسه نمایید.
گاهاً کانکس نو اداری با توجه به مزایایی که نسبت به نمونه دست دوم خود دارد، از نظر اقتصادی به صرفه تر است. بد نیست بدانید که هزینه‌های تعمیرات و بازسازی انواع کانکس پیش ساخته به ویژه به لحاظ اسکلت، کف، سقف و پوشش‌های داخلی و خارجی کانکس، غالباً بسیار زیاد است.
توصیه می شود که چک لیستی از قیمت، امکانات، ویژگی‌ها و مشخصات کانکس های اداری مورد نظر و پیشنهاد شده در بازار را مطابق با آنچه تشریح شد، تهیه نموده تا امکان مقایسه آنها و تصمیم گیری بهینه تر با توجه به معیارهای تعیین کننده، وجود داشته باشد.
از آنجایی که کانکس های اداری جایگاه استقرار و سکونت پرسنل اداری است، انتظار دوام و عمری به مدت حداقل ۱ سال، از آن می رود، بنابراین سعی کنید کانکس پانلی یا از جنس ساندویچ پانل تهیه نمایید. کانکس های ورقی عایق نبوده و اتلاف انرژی زیادی را دارند. کانکس ورقی معمولاً برای مصارف پروژه‌های چند روزه مناسب است که نیازی به عایق بودن کانکس نبوده و بسیار موقت است.
اگر تصمیم دارید پس از خرید کانکس اداری دست دوم و استفاده از آن، آن را بفروشید، سعی کنید کانکس اداری را با ویژگی‌های تیپ تهیه نمایید. منظور از کانکس تیپ، کانکسی است که با ویژگی‌های معروف بازار طراحی و ساخته شده است. برای مثال جهت خرید کانکس دست دوم، ابعاد معروف بازار، برند سازنده، طراحی اصولی و مهندسی، کف‌سازی عایق و مستحکم و مواردی که قبلاً بدان‌ها اشاره کردیم را مد نظر داشته باشید. مشخصاً فروش یک کانکس اداری ۶ متری (ابعاد ۶×۳ مترمربع) ورقی یا پانلی و مجهز و به ویژه متعلق به یک برند معروف سازنده کانکس، ساده تر است و مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که برای خرید کانکس اداری دست دوم، هزینه‌های جانبی و به ویژه هزینه حمل و نقل آن را تا مقصد در نظر بگیرید. برای مثال بهتر است کانکس را از جایی تهیه نمایید که به مقصد نزدیک (یا همان شهر مقصد) باشد. مواردی وجود داشته‌اند که به دلیل قیمت کمتر، مشتری پس از تهیه کانکس از شهر دیگر و عدم آگاهی از سلامت کانکس (عدم بازدید حضوری و فنی از کانکس) ، همچنین عدم آشنایی با میزان هزینه‌های جانبی (تعمیرات و بازسازی، حمل و نقل و …) ضرر بسیاری را متحمل شده است؛ در حالی که نمونه نو همان کانکس می‌توانسته به لحاظ اقتصادی، بسیار مقرون به صرفه‌تر تهیه شود!
مشاوره خرید کانکس اداری
تا اینجا اطلاعات و راهنمایی جامع جهت خرید کانکس اداری دست دوم در بازار امروز را در اختیار شما قرار دادیم؛ با این وجود اگر نیاز به مشاوره حرفه‌ای در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان شرکت ایران کانتین به عنوان بزرگترین برند سازنده انواع کانکس پیش ساخته با بیش از ۱۵ سال سابقه در شیراز و جنوب کشور، با شماره‌های: ۰۷۱۳۷۷۴۲۲۰۹ – ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ – ۰۹۱۷۱۰۳۴۸۲۵ تماس حاصل نمایید. همکاران ما در واحد فروش، ضمن مشاوره کامل در زمینه خرید یا فروش انواع کانکس اداری پیش ساخته، هر گونه اطلاعات بروز را در اختیار شما قرار خواهند داد.
 
کانکس ایران کانتین
شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز، به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های پیش‌ساخته در جنوب کشور و اولین دارنده گواهینامه CE (نشان کیفیت اروپا) و همچنین گواهینامه‌های معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه‌های پیش‌ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از ۱۵ سال اجرای پروژه‌های بزرگ پیش‌ساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژه‌های کانکس پیش‌ساخته در سطح کشور باشد.
 
محصولات ایران کانتین طیف وسیعی از سازه‌های پیش ساخته (کانکس، کانتینر، شلترهای نظامی، کیوسک‌های فایبرگلاس و …) را شامل می‌شود. انواع کانکس اداری، کانکس کلاس درس، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و همچنین طراحی، ساخت و نصب کمپ‌های اداری، مسکونی و خوابگاهی،  برخی از محصولات و خدمات ایران کانتین می‌باشند.
 

راهنمای جامع خرید کانکس اداری شیک!

 

کانکس اداری محصولی پیش ساخته است که انواع مختلف و متنوعی دارد و سازندگان کانکس هر کدام بر حسب نوع طراحی و ویژگی های کمی و کیفی و مواد، مصالح، متریال ها و لوازم استفاده شده، کانکس های اداری با مشخصات ویژه خود را می سازند. اما همه کانکس های اداری شیک نیستند! در واقع کانکس اداری شیک، خود مستلزم ویژگی‌ها و نشانه‌هایی است که دراین مطلب، آنها را مفصلاً مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یک کانکس اداری شیک، علاوه بر اینکه باید طراحی زیبایی داشته باشد، می بایست از دکوراسیون داخلی و همچنین نمای خارجی بسیار زیبا، شیک و لوکسی نیز برخوردار باشد. در واقع طبقه بندی کانکس اداری بر حسب برخورداری از امکانات و تجهیزات به دو دسته کلی کانکس اداری ساده و کانکس اداری لوکس انجام می شود و در این میان، تهیه یک کانکس اداری شیک در بازار، نیاز به اولاً شناخت کافی نسبت به صنعت کانکس های پیش ساخته و همچنین آگاهی از امکانات و تجهیزات خاص کانکس اداری دارد که در این مطلب به بررسی جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت کانکس اداری شیک

همانطور که اشاره شد کانکس های اداری شیک نسبت به دکوراسیون داخلی و نمای خارجی کانکس های مجهزی محسوب می شوند، اما این کل ماجرا نیست! از نگاهی دیگر، یک کانکس اداری شیک در دسته کانکس های با کیفیت و لوکس نیز جای دارد تا به این زیبایی دوام هم ببخشد؛ بنابراین طراحی زیبا و کیفیت ساخت آن نیز بسیار مهم است.

استفاده از لوازم و وسایل اداری شیک و لوکس، طراحی خاص و پارتیشن بندی کانکس، بکارگیری نمای داخلی و خارجی چوبی یا کامپوزیتی با رنگ مرتبط و ... علاوه بر حفظ و برخورداری از کیفیت ساخت کانکس، به شیک بودن کانکس اداری کمک بسیاری خواهد کرد.

خرید کانکس اداری شیک

همانطور که دانستیم، یک کانکس اداری می بایست از مشخصات و ویژگی ها، همچنین امکانات و تجهیزات خاصی برخوردار باشد تا بتوان آن را شیک و لوکس محسوب نمود. از طرفی دیگر، تعداد شرکت‌ها و کارگاه‌های سازنده کانکس اداری شیک (و با کیفیت مذکور) در ایران زیاد نیست و در واقع گزینه‌های زیادی نیز وجود ندارد. یکی از شرکت‌های تولیدکننده و سازنده انواع کانکس اداری شیک در ایران، شرکت ایران کانتین است که در شهر شیراز واقع شده و با سابقه بیش از 15 سال، به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های پیش‌ساخته لوکس در جنوب کشور و اولین دارنده گواهینامه CE (نشان کیفیت اروپا) و همچنین گواهینامه‌های معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه‌های پیش‌ساخته در ایران، فعال می‌باشد.

به طور معمول، جهت تهیه یک کانکس اداری شیک، خرید نمونه‌های آماده از شرکت‌های سازنده کانکس پیشنهاد نمی شود، مگر اینکه از شیک و لوکس بودن کانکس اداری، مطمئن باشید. در واقع نمونه های آماده کانکس، بیشتر به طراحی و ساخت کانکس با مشخصات تیپ نزدیک هستند. سفارش ساخت کانکس با توجه به مشخصات، ویژگی‌ها، امکانات و تجهیزات یاد شده، بهترین راهی است که برای خرید یک کانکس اداری شیک توصیه می شود.

سفارش ساخت کانکس اداری شیک

برای سفارش ساخت کانکس اداری شیک متناسب با بودجه شما، لازم است که قبل از هر اقدامی کاربری دقیق آن تعریف و معین شود؛ یعنی اینکه دقیقاً این کانکس اداری، چه کاربردها و استفاده هایی برای شما خواهد داشت، سپس ابعاد و مساحت مورد نیاز بررسی شود؛ امکانات، تجهیزات و و ویژگی‌های کانکس، محل استفاده و نوع خدمات قابل ارائه را نیز تعیین کرده و حتی تهیه طراحی یا نقشه داخلی کانکس (هرچند کلی) بسیار مؤثر خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش کانکس اداری شیک و مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت ایران کانتین می توانید مستقیماً با شماره‌های ۰۷۱۳۷۷۴۲۲۰۹ ، ۰۹۱۲۰۹۰۴۰۶۰ و 09171034825 تماس حاصل فرمایید.

قیمت کانکس اداری شیک

کانکس های اداری شیک با توجه به برخورداری از امکانات و تجهیزات لوکس، و همچنین کیفیت بالای طراحی و ساخت و ... معمولاً قیمت متوسط رو به بالایی را در بازار فروش کانکس دارند.

قیمت کانکس بر اساس مشخصات و ویژگی‌های آن متغیر است و عواملی مانند ابعاد کانکس، تعداد و جنس درب و پنجره ها، جنس کانکس، ساختار پوششی کف کانکس، دیوارپوش داخلی و نمای خارجی، امکانات، تجهیزات، کیفیت ساخت و برخورداری از کنترل کیفیت و ... در قیمت نهایی یک کانکس اداری شیک به نوبه خود مؤثر است.

یکی از خدماتی که شرکت‌های معتبر سازنده کانکس مانند ایران کانتین به مشتریان خود ارائه می‌دهند و از مراحل ضروری قبل از خرید کانکس نیز محسوب می‌شود، استعلام قیمت کانکس ، به معنای برآورد هزینه و دریافت قیمت حدودی کانکس می‌باشد که از طریق پیوند استعلام قیمت کانکس، قابل دسترسی است.

مراقبت و نگهداری از کانکس

تهیه یک کانکس اداری شیک تمامی داستان نیست! بلکه شیک نگهداشتن آن هم نیز بسیار مهم و مؤثر است. یکی از مهمترین عواملی که در شیک نگهداشته شدن کانکس (صرف نظر از کیفیت خود کانکس)، مؤثر است، مراقبت و نگهداری از کانکس می باشد که به سه مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

تمیزکاری کانکس، اولین و مهمترین عامل شیک نگهداشته شدن کانکس می باشد. کانکس می بایست هر از مدتی به صورت دوره‌ای تمیز شود. به ویژه پنجره ها، نمای خارجی و دیواره های بیرونی و کف کانکس و ... بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند.

تا جایی که امکان دارد از جابجایی کانکس بپرهیزید. حمل و نقل و جابجایی (به ویژه غیر استاندارد) کانکس، می تواند در دراز مدت یا کوتاه مدت به کانکس آسیب هایی وارد کند که بتواند حتی در ظاهر و زیبایی کانکس نیز خسارت وارد نماید.

ایجاد یک سایه بان برای کانکس می تواند به پایداری و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف (به ویژه رطوبت) و به طور کلی محافظت از آن مؤثر باشد.

راهنمای خرید کانکس اداری پیش ساخته

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کانکس‌های پیش ساخته یکی از محصولات کاربردی و مفید در دنیای امروز به شمار می‌آیند. کانکس اداری یکی از انواع کاربری‌های کانکس است که در واقع به صورت اختصاصی برای محیط‌ها و فضاهای اداری طراحی و ساخته می‌شود. انواع کانکس‌های اداری در بازار امروز، به صورت نو و دست دوم، خرید و فروش می‌شوند. در واقع، خرید کانکس نو (یا سفارش ساخت کانکس) با خرید کانکس دست دوم، دو داستان مجزا و متفاوت دارد که به بررسی جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.
 
از آنجایی که خرید کانکس اداری، نیازمند شناخت کافی در این زمینه بوده و مراحل خاص خود را دارد، بر آن شدیم تا در ادامه، به بررسی جزئیات روند خرید و سفارش انواع کانکس اداری پیش ساخته در بازار امروز پرداخته و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.
 
انواع کانکس اداری
 
یک کانکس اداری با توجه به مشخصات و  ویژگی‌های کمی و کیفی که داراست، می تواند انواع مختلفی داشته باشد و بنابراین در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار بگیرد.
 
کانکس‌های اداری بر حسب ابعاد، به کانکس اداری کوچک (ابعاد 3 تا 6 متر طول)، کانکس اداری بزرگ (ابعاد 6 تا 15 متر طول) و در ابعاد بزرگ‌تر، به کمپ اداری تقسیم‌بندی می‌شوند. کمپ‌های اداری پیش ساخته متشکل از واحدهای اداری گوناگون بوده و می توانند با کاربری اداری-مسکونی نیز طراحی و ساخته شوند.
 
کانکس‌های اداری به لحاظ جنس، به کانکس‌های ورقی، ساندویچ پانلی، بتنی، فایبرگلاس و ... تقسیم‌بندی می‌شوند که در این میان مشخصاً کانکس‌های اداری از نوع ساندویچ پانل، نسبت به هزینه و مزایایی که دارند، بهینه‌تر می‌باشند. کانکس اداری ساندویچ پانل بادوام بوده و از قیمت متوسطی برخوردار است و همچنین نسبت به صوت و حرارت عایق است.
 
معمولاً کانکس‌های اداری با توجه به میزان برخورداری از امکانات، تجهیزات و ویژگی‌هایی (غالباً کیفی)، به دو دسته کانکس اداری ساده و کانکس اداری لوکس تقسیم‌بندی می‌شوند.
 
کانکس های اداری لوکس از کانکس های اداری ساده شیک ترند. به طور معمول برای ساخت کانکس‌های اداری لوکس از تجهیزات و امکانات (به ویژه امکانات مربوط به تزئینات، تجهیزات دکوراسیون داخلی و خارجی و …) بیشتری نسبت به نوع ساده آن استفاده می شود.
 
در تصویر زیر، نمایی از داخل یک کانکس اداری لوکس ساخت شرکت ایران کانتین را مشاهده می‌نمایید که از جنس ساندویچ پانل بوده و با دکوراسیون داخلی PVC و سایر امکانات اداری تجهیز شده است:
 
خرید کانکس اداری
 
به طور معمول اگر محدودیتی برای مساحت کانکس‌های اداری وجود نداشته باشد، به صورت یک طبقه طراحی و ساخته می شوند؛ اما گاهی این محدودیت و صرفه‌جویی در مساحت اشغال شده توسط سازه، طراحی و ساخت کانکس اداری را به صورت دو یا چند طبقه رقم خواهد زد که هر کدام نیز به نوبه خود از طراحی و پلان متفاوتی برخوردار خواهند بود.
 
کانکس های اداری دوطبقه یا چند طبقه (یا کمپ‌های اداری چندطبقه) به لحاظ طراحی، اسکلت بندی، استحکام و مقاومت (به دلیل ارتفاع بیشتر) و همچنین تسهیل دسترسی به واحدهای مختلف، قابلیت انعطاف‌پذیری و جابجایی و … می بایست از طراحی پیشرفته‌تر، امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به نوع تک-طبقه نیز برخوردار باشند.
 
تعیین مشخصات کانکس اداری
 
برای خرید کانکس اداری ، ابتدا می‌بایست مشخصات و ویژگی‌های آن را به میزان قابل قبولی تعیین نمود. به علاوه، کیفیت ساخت کانکس، به ویژه کیفیت و استحکام کف‌سازی و اسکلت، عایق‌سازی و متریال‌های مورد استفاده، مهمترین عواملی هستند که در خرید کانکس باید به آن توجه نمود.
 
معین بودن ابعاد کانکس اداری شامل طول، عرض و ارتفاع کانکس، همچنین جنس کانکس (ورقی، ساندویچ پانلی، بتنی، فایبرگلاس و ...) و میزان برخورداری از امکانات و تجهیزات و در سطحی دیگر، تعداد طبقات و واحدهای کانکس می‌توانند به نوبه‌ی خود در هزینه تهیه کانکس اداری مؤثر بوده و تا حدودی امر خرید را تسهیل نمایند.
 
استعلام قیمت کانکس اداری
 
استعلام قیمت کانکس اداری پیش ساخته می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید.
 
نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. «ایران کانتین» به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های اداری پیش ساخته در جنوب کشور، فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.
 
خرید کانکس اداری دست دوم
 
به طور کلی کانکس‌های اداری دست دوم، در حالی که برای خرید توصیه نمی شوند و معایب بسیاری دارند، اما از مزایای ویژه ای هم برخوردارند؛ از جمله: ارزان قیمت بودن نسبت به کانکس نو، تحویل سریع و آنی، افت ناچیز قیمت برای فروش آن و … با این وجود، کانکس‌های دست دوم قابلیت سفارشی سازی ندارند و غالباً کانکس‌های مطمئن و سالمی نیستند یا حداقل آگاهی از سلامت آنها کار آسانی نیست. در پایان، توصیه‌هایی به منظور بهینه‌سازی خرید کانکس اداری دست دوم آورده‌ایم:
 
1- تنها قیمت مهم نیست! هیچگاه برای خرید کانکس، سریعاً و تنها بر اساس قیمت کانکس تصمیم‌گیری نکنید. در هنگام خرید کانکس دست دوم سعی کنید حتی المقدور، قیمت نمونه نو آن کانکس را نیز استعلام نمایید.
 
2- اگر به کانکسی نیاز دارید که به ویژه محل سکونت افراد است و انتظار دوام و عمری به مدت حداقل ۱ سال را از آن دارید، سعی کنید کانکس پانلی یا از جنس ساندویچ پانل تهیه نمایید.
 
3- اگر قصد دارید پس از خرید کانکس و استفاده از آن، آن را بفروشید، سعی کنید کانکس با ویژگی‌های تیپ تهیه نمایید. منظور از کانکس تیپ، کانکسی است که با ویژگی‌های معروف بازار طراحی و ساخته شده است.
 
4- برای خرید کانکس اداری دست دوم، همواره هزینه‌های جانبی و به ویژه هزینه حمل و نقل آن را تا مقصد در نظر بگیرید. برای مثال بهتر است کانکس را از جایی تهیه نمایید که به محل نهایی نصب کانکس نزدیک باشد.
 

کاربرد کانکس اداری چیست؟

 کانکس های اداری چیزی نیستند جز یک ساختمان اداری پیش ساخته با قابلیت حمل و نقل! در واقع کانکس اداری به دلیل اینکه از مزایا و ویژگی هایی نسبت به یک ساختمان اداری سنتی برخوردار است (به ویژه قابلیت جابجایی و ساخت سریع)، نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. یک کانکس اداری به عنوان یک بخش اداری از یک ساختمان با تمامی امکانات و تجهیزات و قابلیت ها و در سطحی وسیعتر، به عنوان یک ساختمان کاملاً اداری با تمامی بخش ها (ملقب به کمپ اداری یا اداره پیش ساخته)، می تواند ایفای نقش کند. کانکس های اداری کاربردهای فراوان و گوناگونی دیگری نیز دارند از جمله: دفتر فروش، دفتر مشاوره، دفتر (اتاق) منشی، دفتر پذیرش و …

کانکس اداری به عنوان یک اداره پیش ساخته!

یک ساختمان اداری پیش ساخته می تواند در سطحی وسیع و متشکل از چندین کانکس اداری به عنوان واحدهای اداری مختلف، طراحی و ساخته شود که در نهایت یک اداره پیش ساخته را تشکیل خواهد داد. واحدهای اداری مجزا یا غیرمجزا نخست با توجه به نقشه های طراحی، ساخته می شوند و به محل خود حمل می شوند و سپس بر اساس چیدمان از پیش تعیین شده در مکان خود استقرار می یابند.

یک اداره پیش ساخته به واحدهای اداری مختلفی نیاز دارد:

  1. کانکس اطلاعات (Info): نوعی از کانکس نگهبانی یا کانکس گیت ورودی است که در ابتدا و بدو ورود به اداره پیش ساخته استقرار یافته و مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول این گونه کانکس ها ابعاد کوچکی دارند و محل اسکان نگهبان آن مجموعه می باشد.
  2. اتاق پذیرش یا منشی: که می تواند به صورت یک کانتر در ورودی اداره پیش ساخته و در دل کانکس سالنی انتظار جای گیرد و یا به صورت یک پارتیشن مجزا به عنوان یک کانکس اداری مورد استفاده قرار گیرد. در این واحد از اداره پیش ساخته شخص منشی با مسئولیت پذیرش ساکن می باشد.
  3. اتاق مدیریت: که یک کانکس مدیریتی با تمامی امکانات و تجهیزات اتاق مدیریت خواهد بود. کانکس اتاق مدیریت غالباً متشکل از میز و صندلی مدیریت و صندلی‌های ارباب رجوع، دکوراسیون لوکس، کمد و کتابخانه، بعضاً لوازم تزئینی و … می باشد.
  4. اتاق جلسات: برگزاری جلسات در یک اداره پیش ساخته معمولاً در مکانی مجزا به نام کانکس اتاق جلسات صورت می پذیرد. مواردی که برای این کانکس مورد نیاز است به طور معمول میز بزرگ و صندلی‌های اطراف مخصوص برگزاری جلسات، امکانات پذیرایی، لوازم تزئینی و بعضاً کمدها و بوفه ها و … خواهند بود.
  5. اتاق کارمندان: که در واقع یک کانکس اداری با امکانات میز و صندلی کارمند، صندلی های ارباب رجوع، کمدها و بعضاً لوازم تزئینی و … خواهد بود.
  6. کانکس سرویس بهداشتی: که معمولاً یک کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه، دو چشمه یا چند چشمه در داخل اداره پیش ساخته جای می گیرد. یا به صورت یک واحد مجزا و خارج از کانکس نیز می تواند نصب شود. اگر اداره پیش ساخته در ابعاد وسیعی باشد، معمولاً سرویس بهداشتی به صورت راهرودار و چندچشمه طراحی و نصب می گردد.
  7. نمازخانه: در اداره پیش ساخته، یک واحد کانکسی یا یک اتاقک پیش ساخته به عنوان نمازخانه در نظر گرفته می شود. امکاناتی از قبیل فرش، نشانگر قبله، مهر و جانماز و … و تجهیزات سرمایش و گرمایش و … می توان برای این نوع کانکس به کار برد.
  8. اتاق یا سالن انتظار: که معمولاً در ورودی اداره پیش ساخته جای می گیرد و حاوی صندلی های ویژه مراجعین می باشد که در واقع همان سالن اداری است. گاهی به آن کانکس سالن انتظار نیز می گویند.
  9. و …

برخی از امکانات و ویژگی های کانکس های اداری عمومی است و هر واحد از اداره پیش ساخته می تواند از بهره مند شود. برای مثال امکانات سرمایش و گرمایش، دکوراسیون داخلی، لوازم تزئینی، حتی درب و پنجره های اختصاصی و … از این قبیل امکانات و ویژگی ها می باشند.

کانکس اداری به عنوان دفتر فروش

گاهی نیاز است که یک کانکس با کاربری اداری به عنوان دفتر فروش انواع کسب و کارها مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع این گزینه، یک دفتر فروش با قابلیت جابجایی و ساخت سریع است که می توان آن را به عنوان جایگاه استقرار و فعالیت مدیر فروش، فروشنده و به طور کلی پرسنل مارکتینگ یک کسب و کار در نظر گرفت.

به طور معمول کانکس های دفاتر فروش، به عنوان نماینده و ویترین یک کسب و کار در محل مورد نظر استقرار می یابند. برای مثال دفاتر نمایندگی فروش بیمه به صورت پیش ساخته می توانند در داخل یک پاساژ یا مرکز خرید بزرگ استقرار یافته و کسب و کار خود را تبلیغ کند. دفاتر فروش پیش ساخته غالباً از دکوراسیون داخلی زیبا، امکانات بهداشتی، میز و صندلی های کارمندان و مدیریت و … بهره مند هستند. گاهی یک کانکس اداری به عنوان دفتر فروش می تواند چند تکه ساخته شده یا به پارتیشن های متعدد بر حسب نیاز تقسیم بندی گردند.

کانکس اداری به عنوان دفتر مشاوره

برای برخی از کسب و کارها همواره یک دفتر مشاوره مجزا یا مشاوره ارائه خدمات نیاز است. حال اگر این دفتر قابلیت جابجایی نیز داشته باشد، بسیار بهتر خواهد بود! بدین لحاظ، کانکس های اداری با کاربری دفاتر مشاوره خدمات و … گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

همانطور که از اسم آن پیداست دفاتر مشاوره، جایگاه استقرار و فعالیت مشاور یا مشاوران انواع خدمات می باشند. کانکس های دفاتر مشاوره بر حسب نیاز در ابعاد مختلفی می توانند ساخته شوند و ساختار آنها نیز می تواند به صورت چند تکه یا تقسیم شده به پارتیشن های مختلف طراحی و پیاده سازی شود. با این وجود گزینه های محل نشستن و انتظار ارباب رجوع، میز و صندلی های مشاوران یا منشی (واحد پذیرش)، امکانات پذیرایی و بهداشتی و … را برای این گونه کانکس ها می توان در نظر گرفت.

کانکس به عنوان اتاقک پذیرش (منشی)

گاهی برای کسب و کارها یک واحد به عنوان کانکس پذیرش و به صورت مستقل در نظر گرفته می شود که می تواند جایگاه استقرار و فعالیت منشی یا پذیرنده ارباب رجوع باشد. این ساختمان پیش ساخته در ابتدای ورودی یک مجموعه کسب و کار قرار می گیرد. امکانات طراحی و نصب شیشه در اضلاع این کانکس به منظور سهولت دسترسی از ویژگی های کانکس های پذیرش یا منشی می باشد.

کانکس های پذیرش بر حسب نیاز می تواند کاربری گوناگونی از جمله: کانکس info (ارائه اطلاعات کلی توسط پرسنل) ، کانکس نگهبانی ، کانکس گیت ورودی و … را نیز داشته باشند.

منبع: کاربرد کانکس اداری چیست؟

صفحه قبل 1 صفحه بعد